• nl
  • en

pic_pilates

Pilates

Voor wie is Pilates

Fisio-Pilates

Pilates gedurende jouw zwangerschap

Pilates na de bevalling

Lessen en afspraken

 

Pilates

Pilates is een vorm van lichamelijke beweging die is ontwikkeld door Joseph Pilates. Pilates training is erop gericht jouw lichaam sterk, flexibel en in balans te brengen en te behouden. Het gaat om een reeks van bewegingen en posities die helpen om je kracht en coördinatie te verbeteren. Ademhaling en ontspanning zijn van invloed bij het uitvoeren van de oefeningen.

De bewegingen concentreren zich vooral op jouw spieren in de onderbuik-, bekkenbodem en diepere rugspieren. Deze vormen allemaal de sleutel tot een goede houding, kracht en balans.

Als je deze spieren versterkt en in balans brengt met de andere spieren, ontwikkel je een stabiele basis. Pilates bouwt voort op deze basis door middel van een serie van gecontroleerde, steeds uitdagender bewegingen.

IamPilates.nl zal deze opbouw en moeilijkheidsgraad aanpassen op jouw mogelijkheden en behoeften.

Naar boven

 

Voor wie is Pilates

Mensen met rug-, nek-, schouder- en bekken klachten hebben baat bij Pilates trainingen.

Dansers, huisvrouwen, hardlopers, voetbalspelers en anderen die het doel hebben een perfecte balans te vinden tussen de verschillende spiermassa’s zullen baat hebben van Pilates om de prestaties te verbeteren en het risico op blessures tot een minimum te beperken.

Specifieke oefeningen zijn ook gunstig voor zwangere vrouwen, en/of vrouwen die net zijn bevallen.

Naar boven

 

Fisio-Pilates

Pilates oefeningen kunnen en zouden aangepast moeten worden aan persoonlijke behoeften. Beperkingen of blessures kunnen worden behandeld met speciale oefeningen om betere prestaties te krijgen en het genezingsproces te bevorderen. Pilates oefeningen kunnen ook in een behandelplan worden opgenomen om revalidatie doelen beter en efficiënter te bereiken.

Naar boven

 

Pilates gedurende jouw zwangerschap

Pilates richt zich op je lage buikspieren, bekkenbodemspieren en diepe rugspieren, die allemaal de sleutel tot een goede houding, balans en kracht zijn. Tijdens de zwangerschap zijn dit exact de spieren die een vrouw moet trainen. Deze spieren heeft ze juist nodig om haar veranderende postuur te ondersteunen.

Oefeningen, zoals pilates, tijdens de zwangerschap zal het risico op rugpijn verminderen, andere zwangerschaps kwaaltjes minimaliseren en je gezond en actief houden.

IamPilates.nl zal ervoor zorgen dat je op een veilige manier traint en zal de oefeningen aanpassen gedurende de zwangerschap aan jouw behoeften

Voor prijzen en om een afspraak te maken klik hier

Naar boven

 

Pilates na de bevalling

Pilates richt zich op je lage buikspieren, bekkenbodemspieren en diepe rugspieren, die allemaal de sleutel tot een goede houding, balans en kracht zijn. Na de bevalling moeten deze spieren zorgvuldig en geleidelijk getraind worden om jouw houding te ondersteunen bij de zorg van jouw baby. Lichaamsbewustzijn, welke wordt onderwezen in Pilates, is van essentieel belang om toekomstige blessures te verminderen en pijn te voorkomen. IamPilates.nl zal ervoor zorgen dat je op een veilige manier traint en zal de oefeningen aanpassen aan jouw dagelijkse behoeften tijdens de zorg voor jouw baby

Prive lessen bij je thuis met jouw baby kunnen beginnen vanaf 4-6 weken na de bevalling.

Voor prijzen en om een afspraak te maken klik hier

Naar boven

 

Lessen en afspraken

Je kunt Pilates beoefenen in groepsverband, prive of als een onderdeel van een fysiotherapeutisch behandelplan.

Klik hier voor actuele tijden, locaties en prijzen.

Naar boven